Neuro-Fuzzy Modeling Techniques in Economics

Neuro-Fuzzy Modeling Techniques in Economics

Нечіткі технології в брендинзі

Fuzzy Technologies in Branding

DOI:

10.33111/nfmte.2013.187

Анотація: Процеси створення, виведення на ринок та експлуатації брендів характеризуються невизначеністю різної природи, що обумовлено труднощами прогнозування реакції великої групи людей. Одним із найбільш ефективних інструментів моделювання гуманістичних систем в умовах невизначеності є нечіткі технології. Встановлено, що в брендинзі найчастіше застосовують нечіткі технології, які ґрунтуються на нечіткому виведенні, представленні невизначених даних нечіткими множинами та нечітких парних порівняннях альтернатив. Подекуди використовують принцип Беллмана — Заде, нечітку кластеризацію та нечіткі запити до баз даних. В статті здійснено огляд використання зазначених нечітких технологій для вирішення практичних задач оцінювання, моделювання, кластеризації та оптимізації, які виникають на різних етапах життєвого циклу бренду. Незважаючи на переваги застосування нечітких технологій за умов невизначеності початкової інформації, в практиці брендингу вони використовуються в поодиноких випадках. Відповідно, цю статтю присвячено виявленню перспективних напрямів впровадження нечітких технологій в бренд-менеджмент та дослідженню інструментарію нечіткого моделювання, що може бути застосований для розв’язання окремих прикладних задач із формулюванням рекомендацій до конструювання моделей та відповідних систем підтримки прийняття рішень.
Abstract: The process of creation, promotion to market and exploitation of brands are tied with uncertainty of various natures that is caused by difficulty of predicting the reaction of a large people group. One of the most effective tools for modeling of humanistic systems under uncertainty is fuzzy techniques. It is established that most popular fuzzy techniques in branding are based on fuzzy inference, usage of fuzzy sets for uncertain information presenting, and fuzzy pairwise comparisons of alternatives. Bellman — Zadeh principle, fuzzy clustering and fuzzy queries to databases are rarely used in branding. The paper reviews the use of the mentioned fuzzy techniques for solving the practical problems of assessment, modeling, clustering and optimization, which aroused at different stages of the brand life cycle. Despite the advantages of fuzzy techniques for conditions of uncertainty of source information, in the practice of branding they are used in rare cases.
Accordingly, the article focuses on the identification of perspective directions of implementation of fuzzy techniques into the brand management, and research of fuzzy modeling tools that can be applied to solve some applied problems with the formulation of recommendations for the design of models and related decision support systems.
Ключові слова: Бренд, брендинг, нечіткі технології, нечіткі множини, моделювання, прийняття рішень, кластеризація, оптимізація.
Key words: Brand, branding, fuzzy techniques, fuzzy sets, modeling, decision making, clustering, optimization.
УДК: 339.138
UDC: 339.138
To cite paper
In APA style
Shtovba, S., & Shtovba, O. (2013). Fuzzy Technologies in Branding. Neuro-Fuzzy Modeling Techniques in Economics, 2, 187-202. http://doi.org/10.33111/nfmte.2013.187
In MON style
Штовба С., Штовба О. Нечіткі технології в брендинзі. Нейро-нечіткі технології моделювання в економіці. 2013. № 2. С. 187-202. http://doi.org/10.33111/nfmte.2013.187 (дата звернення: 09.12.2024).
With transliteration
Shtovba, S., Shtovba, O. (2013) Nechitki tekhnolohii v brendynzi [Fuzzy Technologies in Branding]. Neuro-Fuzzy Modeling Techniques in Economics, no. 2. pp. 187-202. http://doi.org/10.33111/nfmte.2013.187 [in Ukrainian] (accessed 09 Dec 2024).
# 2 / 2013 # 2 / 2013
Download Paper
176
Views
47
Downloads
1
Cited by